Zawory rozprężne układów klimatyzacji to ważne elementy systemów klimatyzacji. Służą do sterowania przepływem czynnika chłodniczego do parownika, który jest elementem schładzającym powietrze przed dostaniem się do kabiny.
Istnieje kilka rodzajów zaworów rozprężnych i mogą być one elektryczne lub pneumatyczne. Pneumatyczne zawory rozprężne wykorzystują sprężone powietrze do ich otwierania i zamykania, natomiast elektryczne wykorzystują energię elektryczną. Elektryczne zawory rozprężne są bardziej złożone niż pneumatyczne i wymagają dodatkowej konserwacji, ponieważ posiadają ruchome części.
Głównym celem zaworów rozprężnych jest umożliwienie ucieczki nadmiaru czynnika chłodniczego do atmosfery, gdy osiągnie on określone ciśnienie wewnątrz układu. Jest to konieczne, ponieważ jeśli w klimatyzatorze jest zbyt dużo czynnika chłodniczego, spowoduje to problemy w systemie AC Twojego samochodu, w tym:
– Zbyt wysokie ciśnienie wewnątrz układu AC Twojego pojazdu. Może to spowodować wycieki ze złączek lub uszkodzenie uszczelek i węży w układzie AC samochodu.
– Przegrzanie elementów takich jak sprężarki i skraplacze z powodu nadmiernego wzrostu ciśnienia w ich obrębie. Może to spowodować uszkodzenie tych elementów, a także zmniejszenie ich wydajności, co prowadzi do zwiększenia kosztów energii dla Ciebie.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, to koniecznie sprawdź witrynę internetową: http://climapartner.pl/10228-zawory-rozprezne-ukladow-klimatyzacji.