Współcześnie za jedną z najbardziej skutecznych form przekazu marketingowego uznawana jest tzw. reklama wielkoformatowa. Obejmuje ona rozmaite nośniki o znacznej powierzchni (billboardy, banery, afisze itp.), montowane najczęściej na stelażach wolnostojących bądź wybranych budynkach. Nierzadko umieszczone na nich hasła charakteryzują się wysoką kreatywnością i ekspresyjnością, przyciągając tym samym skutecznie uwagę potencjalnych klientów. W projektowaniu oraz drukowaniu wysokiej jakości reklam wielkoformatowych na różnych podłożach specjalizuje się m.in. firma taka jak: https://goprint.waw.pl.
Reklama wielkoformatowa może mieć od 12 do nawet 300 m2. Największe dostępne megaboardy bez trudu zasłaniają całe fasady obiektów budowlanych. Zazwyczaj montuje się je w miejscach o dużym natężeniu ruchu, czyli w centrach miast, galeriach handlowych, bezpośrednio przy autostradach oraz przy drogach wylotowych. Kluczową zaletą tego rodzaju formy promocji jest ponadprzeciętne oddziaływanie na odbiorców, wynikające przede wszystkim z doskonałej widoczności przekazu z ogromnej odległości. W nienachalny sposób towarzyszy on przechodniom i kierowcom, na stałe wpisując się w ich podświadomość.
W tym kontekście znaczenie ma również fakt, że większość wielkoformatowych reklam operuje atrakcyjną kolorystyką oraz niebanalnym hasłem promocyjnym. Kolejny niewątpliwy atut ogromnych billboardów i banerów to niski koszt ich eksploatacji – oczywiście biorąc pod uwagę znakomitą oglądalność, przekładającą się na efektywność w zakresie pozyskiwania nowych klientów, a tym samym osiągania wymiernych korzyści finansowych. Pod tym względem standardowy druk wielkoformatowy bije na głowę drogie nośniki multimedialne czy podświetlane diodami LED. Oto pozostałe zalety omawianych reklam: