Na czym polega technologia wtryskiwania tworzyw sztucznych?

/
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Wtrysk tworzyw sztucznych należy do technik formowania materiału. Oprócz plastycznej masy niezbędnym elementem jest forma, która musi być zgodna z efektem jaki chcemy uzyskać po zaschnięciu produktu. Jako tworzywo wykorzystuje się substancję termoplastyczną lub termoutwardzalną typu granulat lub prepolimer – jeśli mówimy o reaktywnym formowaniu wtryskowym. Do realizacji używa się dedykowanego urządzenia nazywanego wtryskarką.

Jak wyglądają etapy podczas tradycyjnego wtrysku?

Do podstawowych etapów wtrysku należą kolejno:

– upłynnienie i ogrzewanie, mające na celu zmiękczenie materiału i nadaniu mu plastyczności, 

– wtrysk właściwy, gdzie ślimak pełniący rolę tłoka przesuwa materiał w stronę formy ostatecznie go w niej umieszczając, 

– stygnięcie, przy tworzywach termoplastycznych zachodzi za pomocą chłodzenia, natomiast termoutwardzalnych – ogrzewania,

– wyciągnięcie z formy, polegające na rozłączeniu dwóch połówek kształtki, 

– zamknięcie formy,

– oczyszczanie produktu.

Ostatni punkt związany jest z dopracowywaniem szczegółów powstałej formy np. za pomocą szlifowania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Chęć przebudowy domu – jakie formalności należy spełnić, aby zrobić to legalnie?
Chęć przebudowy domu – jakie formalności należy spełnić, aby zrobić to legalnie?
Przebudowa domu pozwala zmienić układ oraz wymiary poszczególnych pomieszczeń, dzięki czemu mogą być one dopasowane do indywidualnych potrzeb. Wcześniej trzeba […]
Dlaczego firma powinna posiadać własną stronę w internecie?
Dlaczego firma powinna posiadać własną stronę w internecie?
Strona internetowa to pierwsza rzecz, jaką widzi większość ludzi, gdy szukają Cię w Internecie. To internetowa baza domowa Twojej firmy, […]
Reklama na tablicach LED – jak zrobić to skutecznie?
Reklama na tablicach LED – jak zrobić to skutecznie?
Tablice ledowe na reklamy są coraz bardziej popularnym środkiem stosowanym w branży reklamowej. Jednak mimo widocznych i szybkich efektów, dzięki […]