Świeca żarowa to bardzo ważna część silnika wysokoprężnego. Bez niej ciężko byłoby o rozruch w niskich temperaturach. Ich wymiana to dość standardowa operacja w warsztatach, gdzie warto dostosować się do niektórych rad. Jaka jest rola świec żarowych w Dieslu?
Świeca żarowa to swojego rodzaju grzałka, która wbudowana jest w ściankę głowicy silnika wysokoprężnego. Element grzejny jest umieszczony tutaj we wnętrzu kolektora ssącego. Dzięki przepływowi prądu elektrycznego z akumulatora nagrzewa się spirala, która oddaje ciepło zasysanemu powietrzu. W ten sposób ułatwia się rozruch silnika. W silniku Diesla z wtryskiem pośrednim ułatwia się odparowanie paliwa oraz samozapłon. Świeca żarowa zmniejsza też emisję wielu szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.
Urwana świeca żarowa to dość częsty problem w silnikach Diesla. Napraw nie powinno wykonywać się raczej we własnym zakresie, bo są dość skomplikowane. Lepiej poradzić się specjalistów, których znaleźć można na stronie http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/. Pomogą oni zarówno z urwaną, jak i złamaną świecą. W pierwszym przypadku problemem może być jej wyciągnięcie z silnika, jeśli trafi do trudno dostępnych miejsc. Świece powinno się również wymieniać profilaktycznie, po około 100 tysiącach kilometrów.