Prowadzenie sprzedaży internetowej nierozerwalnie łączy się z wysyłką zakupionych towarów. Dla bezpieczeństwa oraz wysokiej jakości obsługi klienta warto wiedzieć, jak zapakować oraz nadać paczkę, żeby dotarła ona do celu w nienaruszonym stanie. Jak zachować bezpieczeństwo? O czym należy pamiętać?
Pakowanie, adresowanie, nadawanie
Pierwszym krokiem jest solidne i precyzyjne zapakowanie paczki. W zależności od pakowanego towaru należy użyć folii bąbelkowej czy innego materiału ochronnego, który pozwoli na zachowanie kształtu i formy produktu. Następnie trzeba zamknąć karton czy kopertę. Warto użyć mocnej taśmy klejącej i zakleić wszystkie brzegi. Kolejnym etapem jest właściwe zaadresowanie przesyłki.
Wbrew pozorom wiele paczek ma błędne dane, przez co nie trafia pod właściwy adres i do właściwego klienta. Następnie trzeba nadać paczkę do klienta. Można zrobić to w punkcie obsługi danego kuriera lub zamówić kuriera np. przez https://www.epaka.pl/zamow-kuriera, , który odbierze paczkę ze wskazanego miejsca. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak zamówienie kuriera to wygodne wyjście.
Kiedy przesyłka jest już właściwie nadana, nie warto od razu pozbywać się potwierdzenia nadania. Przede wszystkim przydaje się on do funkcji śledzenie przesyłek. Wielu klientów chce poznać numer listu przewozowego, żeby móc monitorować etapy podróży jego zamówienia. Sprzedający powinien go zatem udostępnić kupującemu. Ponad to potwierdzenie zapłaty i nadania jest niezbędne w momencie kiedy paczka zaginie lub zniszczy się podczas transportu.