Diagnostyka i badania potrzebne do wykonywania określonego zawodu

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Przepisy Kodeksu Pracy zobowiązują pracodawcę do prowadzenia wśród swoich pracowników badań wstępnych oraz kontrolnych (okresowych). Jednocześnie istnieje szereg środowisk pracy, które wymagają od zatrudnionych specyficznych cech oraz potwierdzeń stanu zdrowia w dużo szerszym zakresie, niż przewidziano to dla pracy w standardowych warunkach.

Badania potrzebne do wykonywania zawodu

Wśród zawodów, których wykonywanie wymaga specjalistycznych testów, potwierdzających stan zdrowia, na pierwszym miejscu wymienia się najczęściej zawodowego kierowcę. Praca na tym stanowisku, ze względu na wysoki poziom stresu, wymaga wykonania specjalistycznych testów psychologicznych. Prowadzą je najczęściej wyspecjalizowane poradnie medycyny pracy, takie jak np. http://diagnozis.opole.pl/. Innym przypadkiem, który wymaga specyficznych badań, jest praca na wysokościach lub wykonywanie zawodów, w których zatrudniony ma kontakt z bronią. Osoby, które będą miały w miejscu zatrudnienia kontakt  z żywnością powinny natomiast uzyskać tak zwaną książeczkę sanitarno-epidemiologiczną. Nie należy również zapominać o pracownikach, narażonych w miejscu wykonywania pracy na warunki szkodliwe – należy w ich wypadku mierzyć okresowo ich wpływ na zdrowie. Przykładowo wysokie narażenie na hałas powinno skutkować systematycznymi pomiarami audiometrycznymi u zatrudnionego personelu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Co oferuje dobra firma sprzątająca?
Co oferuje dobra firma sprzątająca?
Usługi firm sprzątających coraz częściej są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, korporacje oraz osoby prywatne. Z powodu wzrostu zapotrzebowania na takie usługi, […]
Jakie płytki do łazienki na podłogę i na ścianę?
Jakie płytki do łazienki na podłogę i na ścianę?
Wszystkie pomieszczenia znajdujące się w domu czy mieszkaniu istnieją w jakimś celu i z pewnością są na swój sposób ważne. […]
Marketing w małej firmie – jak robić to dobrze?
Marketing w małej firmie – jak robić to dobrze?
Outsourcing to świetny sposób dla małych firm na uzyskanie pomocy przy projektach, na które nie mają czasu lub doświadczenia, aby […]