Umiejętności, które powinien posiadać i rozwijać dobry team leader

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Praca na stanowisku kierowniczym wymaga posiadania nie tylko umiejętności, ale także cech osobowości, które sprawiają, że dana osoba doskonale potrafi kierować pracą innych. Dobry team leader powinien organizować pracę swojego zespołu, a także wpływać na motywację, produktywność i ogólne zadowolenie pracowników. Dzięki temu wzajemna współpraca powinna przebiegać bez zarzutu.

Cechy dobrego kierownika zespołu 

Team leader musi przede wszystkim dobrze radzić sobie ze stresem. Bardzo ważna jest umiejętność radzenia sobie z nim w taki sposób, aby nie wpływał negatywnie na wydajność i motywację do pracy. Niezwykle ważna jest także asertywność, czyli umiejętność dążenia do realizacji swoich celów i planów, mimo negatywnego podejścia otoczenia. Dobry kierownik musi stanąć pomiędzy interesami różnych osób i znaleźć najlepszy możliwy kompromis. Pozwala to załagodzić konflikty wewnątrz zespołu. W tym celu przydatne są także umiejętności mediacyjne. Bardzo ważne w pracy team leadera jest etyczne podejście do pracy oraz wszystkich podwładnych i współpracowników. Musi on odnosić się do innych z szacunkiem, a także gwarantować poufność informacji, które są mu przekazywane.

Niezwykle ważną umiejętnością jest pewność siebie. Osoba, która kieruje pracą innych musi mieć pewność, że to co robi jest właściwą drogą do osiągnięcia zamierzonego celu. Wiara w siebie pozwala także zdecydowanie lepiej znieść wszelkie porażki i podjąć nowe wyzwania. Pewność siebie nie może być nigdy utożsamiana z arogancją, czy też wywyższaniem się. Każda osoba, która piastuje stanowisko kierownicze lub się do tego przygotowuje powinna skorzystać ze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, które prowadzone są przez doświadczonych wykładowców. Jego ukończenie gwarantuje nabycie umiejętności, które są przydatne podczas kierowania zespołem. Jedno z takich szkoleń można znaleźć na stronie https://meritum-coaching.pl. Podczas niego uczestnicy poznają tajniki motywowania zespołu i zasady dobrej komunikacji wewnętrznej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Od czego zależy miesięczna rata leasingu?
Od czego zależy miesięczna rata leasingu?
Leasing to umowa dzięki, której leasingobiorca może korzystać z samochodu należącego do leasingodawcy. W zamian za możliwość korzystania z pojazdu […]
Pracownia dekoracji ślubnej – jak rozkręcić interes?
Pracownia dekoracji ślubnej – jak rozkręcić interes?
Posiadanie biznesu polegającego na dekorowaniu sal weselnych, kościołów oraz samochodów pary młodej to opcja dla osób lubiących wyzwania. Możemy na […]
Remont kuchni – jakie akcesoria warto wymienić na nowe?
Remont kuchni – jakie akcesoria warto wymienić na nowe?
Pomieszczenia znajdujące się w mieszkaniu jak wszystko ulegają zużyciu. Po pewnym czasie ślady użytkowania są na nich widoczne coraz bardziej. […]