W obecnych czasach nowoczesne rozwiązania technologiczne pojawiają się w każdej dziedzinie życia – również w urzędach, na poczcie czy w banku. Jakie przykładowe technologie możemy napotkać, załatwiając sprawy w takich placówkach?
Najbardziej popularne w urzędach są technologie służące do sprawnego zarządzania kolejką. Zwykle stosowane systemy kolejkowe składają się ze specjalnego automatu biletowego – kolejkomatu – który drukuje bilet z numerem, jaki dana osoba zajmuje w kolejce. Dzięki temu możemy spokojnie usiąść i odpocząć, zamiast stać w długiej kolejce czy pytać całego tłumu, „kto jest ostatni”. Jak to jest możliwe?
Otóż w skład systemu wchodzą również ekrany LED, na których wyświetlany jest numer osoby, która ma zostać obsłużona, oraz ewentualnie numer stanowiska, do którego powinna podejść. Czasem system posiada również głośniki, przez które również wywoływany jest dany numer. Pracownicy na poszczególnych stanowiskach posiadają specjalne konsole przywoławcze, dzięki którym mogą wezwać następną w kolejce osobę.
Czyli inaczej infomaty – są to urządzenia z pionowym ekranem, które możemy spotkać m.in. w urzędach czy centrach handlowych. Obecnie zazwyczaj wyposażone są w ekran dotykowy, chociaż spotykane są także infokioski z ekranem tradycyjnym i dodatkową klawiaturą. Infokioski działają poprzez specjalne oprogramowanie umożliwiające użytkownikowi pozyskanie informacji na jakiś temat, np. obowiązujących procedur czy mapy danej placówki. Ich obsługa jest intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Jest to jedna z technologii, które mogą w znaczny sposób ułatwić użytkownikom załatwianie spraw w urzędzie, a także są ulgą dla pracowników.