Samochód obecnie to nieodzowny element życia niemal każdego człowieka w naszym kraju. Pojazdy są jednak wykorzystywane w różny sposób, a główna różnica to intensywność, z jaką są użytkowane. Jedni jeżdżą na zakupy i do pracy, dla innych pojazd jest podstawowym narzędziem użytkowanym przynajmniej 8h na dobę i nabijającym ogromne przebiegi. W tym drugim przypadku musimy baczniej zwracać uwagę na pewne szczegóły.
Każdy samochód, który dużo jeździ, musi być sprawdzany pod kątem sprawności części, które najszybciej się zużywają. Często mogą być to elementy wręcz trywialne, ale zaniedbanie ich przy intensywnej eksploatacji może doprowadzić z czasem do poważniejszych usterek. Do tego typu elementów możemy zaliczyć zaślepki do felg, szczelność wentyli w oponach, stan zużycia wycieraczek do szyb itp. Pozycje te wydają się mało istotne, ale najszybciej się zużywają, a czasem zwyczajnie gubią.
Inną sprawą z kolei są części najbardziej istotnych układów, które wpływają na jakość funkcjonowania pojazdu. Do elementów, jakie niszczeją najszybciej, należą np. sworznie, cięgna zmiany biegów, końcówki drążków kierowniczych, sprężyny amortyzatorów, łożyska kół itp. Automobil, który musi być sprawny cały czas, a jest eksploatowany intensywnie najlepiej, aby co 15 000 km, zjechał do mechanika na przegląd pod kątem zużycia tych części. Zawsze lepsze wyjście to wymiana zużytych elementów w warsztacie niż awaria w trasie. Ta druga ewentualność jest przeważnie bardziej kosztowna.