Jak zapewnić najmłodszym odpowiednio zbalansowane zdrowe posiłki?

Dzieci mają skłonność do jedzenia niezdrowych rzeczy, co może przełożyć się na otyłość i chorowitość. Kluczem jest odpowiednie zbalansowanie posiłków, które będą połączeniem wartości odżywczych i dobrego smaku. W jaki sposób zadbać o zdrowe posiłki najmłodszych? 

Używanie zdrowych i smacznych produktów 

Zdrowy posiłek nie zawsze musi wiązać się z niedobrym smakiem. Dziecko jedzące codziennie sałatę i szpinak może szybko się zniechęcić. Najlepiej skorzystać z produktów, które gwarantują zarówno walory smakowe, witaminy oraz minerały. Podstawą są wtedy owoce, gdzie przydają się również ich wersje suszone. Warto w takim razie sięgnąć po kompoty marki Hultaj, które łączą sporą zawartość zdrowych składników odżywczych ze słodkim posmakiem. Wskazane są również gotowe soki, smoothie albo betony wielozbożowe. 

Unikanie cukrów w diecie 

Soki lub batony musli nie zawsze muszą oznaczać zdrowy i zbalansowany posiłek. Wiele z nich opiera się na cukrach, które w nadmiarze szkodzą najmłodszym. W trakcie zakupów warto czytać etykiety. Należy też odróżniać fruktozę od glukozy. Zamiast cukrów warto się skupiać na dużej zawartości witamin i minerałów. Dzieci na wczesnym etapie rośnięcia potrzebują sporo wapnia, fosforu, magnezu, żelaza oraz cynku. Warto zasugerować się piramidą żywienia, gdzie w diecie nie zabraknie ryb, zbóż, orzechów i warzyw w odpowiednich proporcjach.

Idzie Nowe

Nie przegapimy żadnych nowinek. Będziesz zawsze na bieżąco. Idzie Nowe skutecznie dostarcza Ci aktualne i przydatne informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

piętnaście + 5 =