Czynniki wpływające na wydajność pracy w firmie – o co należy zadbać?

Między zwrotami “pracować długo” a “pracować wydajnie” najczęściej nie można postawić znaku równości. Nie chodzi tylko o czynniki takie jak zmęczenie, konieczność odpoczynku i zachowanie balansu pomiędzy pracą, a życiem osobistym. Jest bardzo wiele mniejszych, lecz istotnych detali, które znacząco wpływają na to, jak pracownicy czują się w firmie – co przekłada się na ich wyniki i dobre prosperowanie biznesu. Co zatem powinniśmy zrobić?

Umiejętności miękkie to podstawa

Już podczas rozmowy rekrutacyjnej bardzo często zwraca się uwagę na umiejętności miękkie. Ma to swoje uzasadnienie – odpowiednia komunikacja, zarówno między pracownikami, jak i przełożonym a podwładnymi, przyczynia się do usprawnienia pracy, a także polepszenia atmosfery. Każdy może poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, np. zapisując się na kurs dostępny pod adresem https://icomms.pl/szkolenie-otwarte/akademia-komunikacji-wewnetrznej-online-w-formie-e-learningu/. Jasność i przejrzystość komunikatów, przyjazna atmosfera i dobre wynagrodzenie to czynniki, które najbardziej cenią pracownicy.

O co jeszcze warto zadbać? Wygląd miejsca pracy, choć czasem pomijany, również ma duże znaczenie na nastrój zatrudnionych. Czasem wystarczy niewiele – odmalowanie ścian, postawienie kilku roślin bądź przestawienie biurek (jeśli metraż na to pozwala), aby wnętrze biura z chłodnego i nieprzyjaznego, zamieniło się w tętniące życiem. Rozmaite systemy motywacyjne także mogą przynieść poprawę wydajności. Prosta anonimowa ankieta wśród pracowników pozwoli zauważyć problemy i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom – bo to od nich zależy, jak firma będzie funkcjonować.

Idzie Nowe

Nie przegapimy żadnych nowinek. Będziesz zawsze na bieżąco. Idzie Nowe skutecznie dostarcza Ci aktualne i przydatne informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × 2 =