Umiejętności, które powinien posiadać i rozwijać dobry team leader

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Praca na stanowisku kierowniczym wymaga posiadania nie tylko umiejętności, ale także cech osobowości, które sprawiają, że dana osoba doskonale potrafi kierować pracą innych. Dobry team leader powinien organizować pracę swojego zespołu, a także wpływać na motywację, produktywność i ogólne zadowolenie pracowników. Dzięki temu wzajemna współpraca powinna przebiegać bez zarzutu.

Cechy dobrego kierownika zespołu 

Team leader musi przede wszystkim dobrze radzić sobie ze stresem. Bardzo ważna jest umiejętność radzenia sobie z nim w taki sposób, aby nie wpływał negatywnie na wydajność i motywację do pracy. Niezwykle ważna jest także asertywność, czyli umiejętność dążenia do realizacji swoich celów i planów, mimo negatywnego podejścia otoczenia. Dobry kierownik musi stanąć pomiędzy interesami różnych osób i znaleźć najlepszy możliwy kompromis. Pozwala to załagodzić konflikty wewnątrz zespołu. W tym celu przydatne są także umiejętności mediacyjne. Bardzo ważne w pracy team leadera jest etyczne podejście do pracy oraz wszystkich podwładnych i współpracowników. Musi on odnosić się do innych z szacunkiem, a także gwarantować poufność informacji, które są mu przekazywane.

Niezwykle ważną umiejętnością jest pewność siebie. Osoba, która kieruje pracą innych musi mieć pewność, że to co robi jest właściwą drogą do osiągnięcia zamierzonego celu. Wiara w siebie pozwala także zdecydowanie lepiej znieść wszelkie porażki i podjąć nowe wyzwania. Pewność siebie nie może być nigdy utożsamiana z arogancją, czy też wywyższaniem się. Każda osoba, która piastuje stanowisko kierownicze lub się do tego przygotowuje powinna skorzystać ze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, które prowadzone są przez doświadczonych wykładowców. Jego ukończenie gwarantuje nabycie umiejętności, które są przydatne podczas kierowania zespołem. Jedno z takich szkoleń można znaleźć na stronie https://meritum-coaching.pl. Podczas niego uczestnicy poznają tajniki motywowania zespołu i zasady dobrej komunikacji wewnętrznej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Co pasuje do wnętrz industrialnych?
Co pasuje do wnętrz industrialnych?
Loft to wspaniałe miejsce, które niewątpliwie wiąże się z modnym stylem industrialnym wszechobecnym dzisiaj we wszystkich magazynach wnętrzarskich, programach telewizyjnych […]
Komody i ich rodzaje – spośród jakich można wybierać?
Komody i ich rodzaje – spośród jakich można wybierać?
Komody to funkcjonalny mebel, który z łatwością można znaleźć w każdym domu. Jest to jeden z najczęściej używanych mebli w […]
Biznesowa integracja – gdzie można ją zorganizować?
Biznesowa integracja – gdzie można ją zorganizować?
Organizacja integracji biznesowej jest bardzo ważna dla sukcesu każdej firmy. Konieczne jest posiadanie dobrze zorganizowanego środowiska biznesowego, aby zapewnić, że […]