Business to Customer (B2C) to model biznesu, który opiera się na relacjach zachodzących pomiędzy firmą a klientem końcowym, czyli osobą, która dokonuje zakupów bezpośrednio. Aby model przyniósł oczekiwane zyski i korzyści, przedsiębiorstwo powinno dokładnie poznać oczekiwania i potrzeby kupującego – podejmowane działania powinny być ukierunkowane na konsumenta.
Omawiana strategia znacząco skraca czas dzielący komunikat od zakupu, w wyniku czego klient szybciej podejmuje ostateczną decyzję o dokonaniu transakcji. Podstawowym celem tego modelu jest budowanie trwałych i przyjaznych relacji z aktualnymi i stałymi kontrahentami. W związku z tym kluczowe strategie oscylują wokół: przygotowywania ofert i zamówień, marketingu, potwierdzania zamówień i płatności, a także zarządzania dokumentacją. Natomiast, aby stworzyć z odbiorcą stałą więź, powstają kluby konsumenckie, programy lojalnościowe, a także konkursy i programy zachęcające klientów do podejmowania różnych aktywności.
Aby sprostać oczekiwaniom współczesnego klienta, nie wystarczy tylko sprzedaż stacjonarna, ale przede wszystkim online. Witryny takie jak: https://x-coding.pl/ecommerce/wdrozenia-e-commerce-b2c/ oferują profesjonalne tworzenie sklepów internetowych, które są funkcjonalne i praktyczne dla klienta – które są kluczem do sukcesu. Proponowane tam rozwiązania są proste w odbiorze i atrakcyjne wizualnie. Dodatkowo zapewniają wsparcie omnichannel i wiele innych, przydatnych w biznesie internetowym usług, dopasowanych do indywidualnych wymagań.