Wizytówki mogą być pewnego rodzaju reklamą. Obowiązkowo powinny je posiadać osoby zajmujące znaczne stanowiska, tacy jak: specjaliści, managerowie czy dyrektorzy. Przyjrzyjmy się, o jakich elementach powinniśmy pamiętać, projektując swoją wizytówkę.
Przygotowanie dobrej wizytówki nie jest wcale proste. Wymaga to sporego doświadczenia i nakładu pracy, dlatego warto zlecić to zadanie profesjonaliście. Jeżeli czujemy się na siłach i mamy zdolności manualne, można je wykorzystać podczas samodzielnego jej przygotowania w programie graficznym. Obowiązkowe informacje, które powinny znaleźć się na każdej wizytówce to: imię i nazwisko, stanowisko, nazwa i logo firmy oraz dane adresowe i kontaktowe (telefon, e-mail, strona internetowa). Ważne jest, by wszystkie te elementy zostały umieszczone w sposób czytelny i przejrzysty – jest wtedy większa szansa na to, że zostaniemy zapamiętani.
Podczas projektowania naszej wizytówki musimy zastanowić się nad kilkoma kluczowymi elementami. Jednym z nich jest jej rozmiar – standardowy wynosi 90 × 50 mm, jest to idealny parametr dostosowany do wizytownika. Istotna jest również czcionka, która powinna być spójna z logo – dobrze, gdy nie jest za duża, ani zbyt ozdobna. Warto pamiętać, że wizytówka nie może posiadać nadmiaru kolorów. Równie ważne jest to, aby nasza wizytówka była dobrej jakości. Warto wybrać papier o odpowiedniej gramaturze, najlepiej w kolorze białym lub kredowym, jak np. taki z witryny internetowej https://www.ebiuromax.pl/papier-wizytowkowy-argo-gladki-a4-250g-20-ark.html.