Recepcja jest pierwszym punktem kontaktu dla wielu gości hotelowych, więc nie jest zaskoczeniem, że jest to jeden z najważniejszych obszarów w każdym hotelu.
W rzeczywistości, recepcja jest często pierwszym miejscem, w którym goście widzą twój hotel i mają poczucie jego osobowości. Z tego powodu powinna być nieskazitelnie czysta i przyjazna.
Bez czego nie może funkcjonować recepcja hotelowa? Oto kilka najbardziej istotnych elementów:
System komputerowy jest jednym z najważniejszych aspektów każdego biznesu, ale szczególnie takiego, który opiera się na technologii, aby działać. Jako minimum, będziesz potrzebował połączenia z Internetem i komputera z zainstalowanym oprogramowaniem do przeglądania Internetu. Możesz również chcieć mieć dostęp do oprogramowania specyficznego dla biznesu hotelarskiego, takiego jak systemy rezerwacji lub programy księgowe.
Praca papierkowa jest nadal częścią naszego życia – zwłaszcza w hotelarstwie – dlatego drukarka musi być zawsze pod ręką (lub przynajmniej w pobliżu). Dobrą praktyką jest również posiadanie dodatkowego papieru, aby goście nie musieli czekać na potrzebne dokumenty lub formularze.
Telefon lub dwa są niezbędne dla hotelu, aby pozostać w kontakcie z klientami. Telefony powinny być łatwe w obsłudze i posiadać spis telefonów, aby można było sprawdzić numery bez konieczności pytania kogoś innego. Jeśli oferujesz serwis pokojowy, to powinna być też osobna linia telefoniczna tylko do tego celu. Dlatego ważna rzeczą na recepcji jest telefon systemowy który jest łatwy w użyciu i ma katalog. Dobry telefon systemowy pozwoli Ci również na łatwe i szybkie przekazywanie połączeń, więc jeśli jesteś zajęty innym rozmówcą, nie ma potrzeby, aby czekał on na wstrzymanie, podczas gdy Ty pomagasz komuś innemu.