Outsourcing to świetny sposób dla małych firm na uzyskanie pomocy przy projektach, na które nie mają czasu lub doświadczenia, aby wykonać je samodzielnie. Marketing jest jednym z tych obszarów, gdzie outsourcing może być wielkim atutem, zwłaszcza jeśli nie masz zespołu marketingowego lub budżetu.
Czy to Ci się opłaci?
Jest jednak kilka rzeczy, które należy rozważyć przed podjęciem decyzji, czy outsourcing marketingu ma dla Ciebie sens. Oto kilka kluczowych czynników, o których należy pamiętać:
- Twoje cele marketingowe. Jakie są Twoje cele reklamowe? Czy chcesz więcej odwiedzin strony, więcej sprzedaży lub obu? Jeśli głównym celem Twojej firmy jest zwiększenie sprzedaży, to może lepiej zatrudnić wewnętrznego sprzedawcę niż zlecać na zewnątrz działania sprzedażowe. A jeśli Twoja firma ma różne typy klientów, takie jak firmy B2B i B2C, to zatrudnienie kogoś z doświadczeniem w obu typach firm może być pomocne, gdy nadejdzie czas na marketing do nich.
- Twój budżet. Ile pieniędzy masz odłożonych na marketing? Jeśli nie masz zbyt wiele pieniędzy, to outsourcing działań marketingowych może nie być najlepszą opcją dla Ciebie, ponieważ może być drogi w porównaniu do opcji wewnętrznych, takich jak zatrudnianie stażysty lub studenta. Jednakże, outsourcing i tak jest tańszy niż zatrudnienie specjalisty na cały etat. Dobrym rozwiązaniem są usługi marketingowe B2B, ponieważ nie musisz martwić się zatrudnianiem pracowników.